خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/25 - 11:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
بدری:

450هزار تن سیب زمینی کشاورزان اردبیلی در حال خراب شدن است/ قیمت فعلی نیمی از هزینه تولید کشاورزان را پوشش نمی‌دهد

نماینده مردم اردبیل در مجلس، گفت: قیمت فعلی سیب زمینی در بازار نیمی از هزینه تولید کشاورزان را پوشش نمی‌دهد و این شرایط جفا در حق کشاورزان است.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مشکلات کشاورزان سیب زمینی کار، گفت: کشاورزان سیب زمینی کار با مشکلات جدی مواجه هستند و در هر روستایی که حضور پیدا می کنیم انبار سیب زمینی کاران پر است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود 450 هزار تن سیب زمینی کشاورزان اردبیلی در انبارها در حال خراب شدن است، افزود: دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید برای رفع مشکلات کشاورزان سیب زمینی‌کار راه‌کارهای لازم را اتخاذ کند.



وی با تاکید بر اینکه دولت متاسفانه در زمینه تولید سیب زمینی برنامه ریزی و پیش بینی مناسبی نداشته است، عنوان کرد: دولت باید میزان مصرف سیب زمینی در کشور را برآورد و شرایط صادرات مازاد آن را فراهم و موانع موجود را برطرف می‌کرد.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزان با هزینه بالا سیب زمینی تولید کرده‌اند اما محصول بر روی دست آنها باقی مانده است، گفت: قیمت فعلی سیب زمینی در بازار نیمی از هزینه تولید کشاورزان را پوشش نمی‌دهد و این شرایط جفا در حق کشاورزان است.



بدری ادامه داد: متاسفانه پیگیری‌های نمایندگان در راستای رفع مشکلات سیب زمینی‌کاران طی دو هفته اخیر به جایی نرسیده است و از سوی دیگر بانک‌ها به دنبال دریافت اقساط تسهیلات خود هستند و کشاورزان و ضامنین آنها را تحت فشار قرار می‌دهند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه رئیس جمهور و معاون اول وی باید به موضوع سیب‌زمینی‌کاران توجه کنند و نشستی از نشست‌های خود را به این موضوع اختصاص دهند و کمیسیون کشاورزی مجلس نیز باید به این موضوع ورود جدی داشته باشد، تصریح کرد: فراهم سازی شرایط صادرات سیب‌زمینی اثرگذاری روانی نیز بر بازار دارد و می‌تواند به بهبود وضعیت کشاورزان کمک کند و نرخ ها را متعادل کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 374657
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار